Λόγοι εγκατάλειψης e-shop (καλάθι αγοράς) : 5 στατιστικά

//Λόγοι εγκατάλειψης e-shop (καλάθι αγοράς) : 5 στατιστικά

Λόγοι εγκατάλειψης e-shop (καλάθι αγοράς) : 5 στατιστικά

Περίπου το 70 % των χρηστών εγκαταλείπουν το καλάθι αγοράς e-shop. Αυτό σημαίνει ότι από τους 10 χρήστες μόνο οι 3 θα γίνουν πελάτες. Οι λόγοι εγκατάλειψης είναι πολλοί αλλά εμείς θα εξετάσουμε τους 5 σημαντικότερους βάσει της έρευνας που έγινε το 2014 από τη VWO (Visual Website Optimizer).

Λόγοι εγκατάλειψης καλαθιού αγοράς e-shop

Απρόσμενα μεταφορικά έξοδα 28%
Yποχρεωτική Εγγραφή 23%
Κάνουν έρευνα αγοράς 16%
Δυσκολίες Πληρωμής 13%
Πολύπλοκο Checkout 12%

1.Απρόσμενα μεταφορικά έξοδα

Tο 28 % των χρηστών εγκαταλείπουν το καλάθι αγορών e-shop αν παρουσιαστούν απρόσμενα μεταφορικά έξοδα.

Τα απρόσμενα μεταφορικά έξοδα είναι ο Νο 1  λόγος εγκατάλειψης του καλαθιού αγορών e-shop. Σκεφτείτε να αποφασίσετε να αγοράσετε ένα προϊόν και κατά τη διαδικασία checkout να εμφανιστούν επιπλέον κόστη τα οποία δεν ήταν εμφανή εξ αρχής στη σελίδα του προϊόντος. Το πιο πιθανό είναι να απογοητευτείτε και να εγκαταλείψετε.

Tip :  Να αναφέρετε πάντα το ακριβές ποσό των μεταφορικών εξόδων στις σελίδες των προϊόντων.

Επιπλέον Tip : Τα δωρεάν μεταφορικά έξοδα οδηγούν σε δραματική αύξηση του ποσοστού μετατροπών e-shop και μειώνουν την εγκατάλειψη e-shop. Σε περίπτωση αδυναμίας δωρεάν μεταφορικών εξόδων μπορείτε να προσφέρετε αυτό το προνόμιο για συγκεκριμένα μέλη ή για αγορές επάνω από ένα συγκεκριμένο ποσό. Η κίνηση αυτή θα τους οδηγήσει να ξοδέψουν περισσότερα ώστε να κερδίσουν το προνόμιο των δωρεάν μεταφορικών. Οι χρήστες προτιμούν να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για μια αγορά παρά για μεταφορικά έξοδα.

2.Yποχρεωτική Εγγραφή

Το 23 % των χρηστών θα εγκαταλείψει το καλάθι αγορών e- shop λόγω υποχρεωτικής εγγραφής.

H υποχρεωτική εγγραφή για την ολοκλήρωση μιας αγοράς λειτουργεί ως αποτρεπτικός παράγοντας για το χρήστη και οδηγεί σε μεγαλύτερα ποσοστά εγκατάλειψης e-shop. Οι χρήστες δε θέλουν να δημιουργήσουν λογαριασμό, θέλουν απλά να αγοράσουν. Τι είναι καλύτερο ?Περισσότερες πωλήσεις με προαιρετική εγγραφή ή λιγότερες πωλήσεις με λίγες περισσότερες εγγραφές?

Tip : Δώσε στους χρήστες την επιλογή και κάντε την εγγραφή προαιρετική πχ guest checkout.

3.Κάνουν έρευνα αγοράς

Το 16 % των χρηστών θα εγκαταλείψει το καλάθι αγορών e- shop  επειδή απλά κάνει έρευνα αγοράς.

Οι περισσότεροι χρήστες πριν πάρουν την απόφαση αγοράς κάνουν έρευνα. Λίγοι είναι οι νέοι επισκέπτες που θα αγοράσουν από εσάς στην πρώτη τους επίσκεψη. Οι επισκέπτες χρειάζονται το χρόνο τους για να συγκρίνουν τιμές προϊόντων, να ψάξουν φθηνότερα μεταφορικά έξοδα, να διαβάζουν reviews κλπ… Μην απογοητεύεστε, το ότι εγκαταλείπουν δε σημαίνει ότι δε θα ξαναγυρίσουν να αγοράσουν. Η εγκατάλειψη του καλαθιού αγοράς είναι κομμάτι του κύκλου της αγοράς.

Tip :

  • Remarketing. Μέσω remarketing έχετε μεγάλες πιθανότητες να φέρετε πίσω τους επισκέπτες που σας εγκατέλειψαν και να τους μετατρέψετε σε πελάτες. Το 72% των χρηστών ηλικίας 25-34 ( millennial ) αντιδρούν θετικά στο remarketing.
  • Εκπτώσεις στα προϊόντα που έχουν στο καλάθι αγοράς. Το 54% των χρηστών είναι πρόθυμο να αγοράσει τα προϊόντα που έχουν μείνει στο καλάθι τους αν τους τα προσφέρετε σε χαμηλότερη τιμή.
  • Δελεαστικές προσφορές. Δελεάστε τους με προνόμια αν προχωρήσουν σε αγορά εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος.

4.Δυσκολίες Πληρωμής

To 13 % των χρηστών θα εγκαταλείψει το καλάθι αγορών e- shop λόγω ανησυχίας της ασφάλειας πληρωμής.

Η πληρωμή είναι το τελευταίο και πιο κρίσιμο στάδιο στη διαδικασία αγοράς. Η διαδικασία πληρωμής πρέπει να είναι γρήγορη, εύκολη, ασφαλής και να εμπνέει εμπιστοσύνη στο χρήστη. Οι τρόποι πληρωμής είναι πολλοί και ανάλογα με το target group πρέπει να επιλέξετε και τους κατάλληλους τρόπους πληρωμής.

Tip :

  • https” . Το πιστοποιητικό ασφαλείας SSL εξασφαλίζει την ασφαλή ανταλλαγή δεδομένων.
  • Επιλογές πληρωμής. Προσθέστε όσο δυνατόν περισσότερους ασφαλής τρόπους πληρωμής ( πχ : αντικαταβολή, paypal, πιστωτικές κάρτες, κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό).
  • Logos ασφαλείας. Προσθέστε διεθνώς αναγνωρισμένα σήματα ασφαλείας.

5.Πολύπλοκο checkout

To 12 % των χρηστών θα εγκαταλείψει το καλάθι αγορών e- shop λόγω πολύπλοκης διαδικασίας checkout.

Μετά την απόφαση αγοράς σειρά έχει η ολοκλήρωση της, δηλαδή το checkout. Οι χρήστες δυσφορούν και εγκαταλείπουν το καλάθι αγοράς του e-shop σου αν το ckeckout περιλαμβάνει πολλά βήματα και πολλά πεδία συμπλήρωσης. Όσο πιο απλή και γρήγορη είναι η διαδικασία checkout τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες αγοράς. To checkout πρέπει να είναι εύκολο ακόμη και αν ο χρήστης κάνει κάποιο λάθος που πρέπει να διορθώσει ή αν επιθυμεί να προσθέσει κάτι. Η βέλτιστη διαδικασία είναι one – click checkout.

Tip :

  • Μειώστε τον αριθμό βημάτων και τα πεδία παραγγελίας.
  • Αυτόματη συμπλήρωση στοιχείων για υπάρχοντες πελάτες.

Συμπέρασμα

Ο στόχος ενός e-shop είναι οι πωλήσεις.

Όσο πιο εύκολη και γρήγορη είναι η διαδικασία αγοράς τόσο περισσότερες θα είναι οι πωλήσεις. Δοκιμάστε να εφαρμόσετε τις παραπάνω βελτιώσεις και θα δείτε την εγκατάλειψη καλαθιού e-shop να μειώνεται και τις πωλήσεις να αυξάνονται.

Μη ξεχνάτε ότι οι χρήστες επιστρέφουν. Είναι στο χέρι σας να τους μετατρέψετε από χρήστες σε πελάτες!

By |2017-03-06T19:12:10+00:00Δεκέμβριος 14th, 2015|Categories: E-shop|

Pin It on Pinterest