Το 2016 τα social media δεν είναι πλέον μια τάση αλλά ένα αναπόσπαστο κομμάτι των προωθητικών ενεργειών μιας επιχείρησης. Μετά την προώθηση ακολουθεί η μέτρηση της απόδοσης και τα google analytics είναι το πιο χρήσιμο εργαλείο που μπορεί να μας πει σε νούμερα αν οι ενέργειές μας αξίζουν και πόσο…

Ας δούμε 5 βασικές μετρήσεις social media :

1.Overview ( Επισκόπηση )

Η επισκόπηση μας επιτρέπει να δούμε με μια ματιά την αξία των μετατροπών που προέρχονται από κοινωνικά δίκτυα. Το γράφημα ‘’Κοινωνική Αξία’’ εμφανίζεται μόνο αν έχει τεθεί τουλάχιστον 1 στόχος και παρουσιάζει τις 3 παρακάτω μετρήσεις :

  • Conversions ( Μετατροπές )

Οι μετατροπές δείχνουν το συνολικό αριθμό μετατροπών ολόκληρης της ιστοσελίδας και συμπεριλαμβάνει μετατροπές που προέρχονται από όλες τις πηγές επισκεψιμότητας και όχι μόνο από τα social media.

  • Contributed Social Conversions Υποβοηθούμενες μετατροπές κοινωνικής δικτύωσης)

Πρόκειται για μετατροπές που έγιναν με τη βοήθεια των social media. Οι χρήστες επισκέφτηκαν την ιστοσελίδα μέσω κοινωνικών δικτύων αλλά η μετατροπή έγινε σε μεταγενέστερη επίσκεψη.

  • Last Interaction Social Conversions ( Μετατροπές τελευταίου κλικ ή απευθείας αλληλεπίδρασης )

Οι χρήστες επισκέφτηκαν την ιστοσελίδα μέσω κοινωνικών δικτύων και ολοκλήρωσαν τη μετατροπή απευθείας.

Που θα το βρείτε : Acquisition > Social > Landing Pages

2.Conversions ( Μετατροπές )

Ενώ η επισκόπηση ( Overview ) μας δίνει βασικές πληροφορίες για την αξία των μετατροπών που προέρχονται από το σύνολο των κοινωνικών δικτύων οι μετατροπές ( Conversions ) δίνουν πληροφορίες για την αξία μετατροπών του κάθε κοινωνικού δικτύου ξεχωριστά. Οι μετατροπές αποτελούν την πιο σημαντική μέτρηση καθώς ενημερώνουν για την αποτελεσματικότητα του κάθε κοινωνικού δικτύου ώστε να εστιαστούν σε αυτό οι ενέργειες προώθησης. Επιλέξτε Αssisted vs. Last Interaction Analysis (Ανάλυση υποβοηθούμενων μετατροπών έναντι μετατροπών τελευταίας αλληλεπίδρασης).

Που θα το βρείτε : Acquisition > Social > Conversions

3.Network referrals ( Παραπομπές Δικτύου )

Οι παραπομπές δικτύου μας δείχνουν από ποια κοινωνικά δίκτυα προέρχονται οι επισκέπτες της ιστοσελίδας μας και μας βοηθούν να κατανοήσουμε με ποιό τρόπο αλληλεπιδρούν μαζί της. Στην ουσία μας ενημερώνουν για τον αριθμό των ατόμων που μας στέλνει το κάθε κοινωνικό δίκτυο. Αν επιλέξουμε κάποιο δίκτυο μπορούμε να δούμε αναλυτικά όλα τα link που αναρτήθηκαν στο συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο καθώς και την ανταπόκριση που είχε το κάθε ένα.

Που θα το βρείτε : Acquisition > Social > Network Referrals

4.Landing pages ( Σελίδες  Προορισμού )

Οι σελίδες προορισμού μας δείχνουν ποια Url της ιστοσελίδας μας κοινοποιήθηκαν περισσότερο στα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης . Αν επιλέξουμε ένα Url  μπορούμε να δούμε αναλυτικά σε ποια κοινωνικά δίκτυα κοινοποιήθηκε και πόσες φορές.

Που θα το βρείτε : Acquisition > Social > Landing Pages

5.Plugins ( Προσθήκες )

Αν έχουμε προσθέσει στην ιστοσελίδα μας social media buttons τότε οι παραπομπές θα μας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες καθώς μας γνωστοποιούν ποια κουμπιά πατιούνται περισσότερο καθώς και για ποιο περιεχόμενο. Οι μετατροπές μετρούν αυτόματα μόνο το κουμπί google +, αν επιθυμούμε να γνωρίζουμε την αλληλεπίδραση και με τα άλλα κοινωνικά δίκτυα τότε χρειάζονται κάποιες επιπλέον ρυθμίσεις.

Που θα το βρείτε : Acquisition > Social > Plug-ins

Συμπέρασμα!

Οι παραπάνω μετρήσεις είναι δωρεάν, εύκολα διαχειρίσιμες και άκρως πολύτιμες για όσες επιχειρήσεις έχουν ενεργή παρουσία στα social media. Η σωστή αξιοποίησή τους βοηθάει στη βελτιστοποίηση των προωθητικών ενεργειών, στην καλύτερη κατανομή του διαφημιστικού budget και στην αύξηση απόδοσης επένδυσης.