Τα Google Analytics είναι το πιο ισχυρό εργαλείο μέτρησης επισκεψιμότητας μιας ιστοσελίδας (traffic tracking).

Είναι δωρεάν, εύχρηστο και κρίνεται απαραίτητο για όποιον θέλει να γνωρίζει :

  • τη συμπεριφορά των επισκεπτών μέσα στην ιστοσελίδα
  • την απόδοση των διαφημιστικών ενεργειών
  • τη βελτιστοποίηση της παρουσίας στο διαδίκτυο

Ας δούμε 10 βασικές μετρήσεις που κάθε επιχείρηση ανεξαρτήτως μεγέθους οφείλει να γνωρίζει.

1.Conversion Rate ( Ποσοστό μετατροπής )

Το ποσοστό μετατροπής είναι από τις πιο σημαντικές μετρήσεις κάθως είναι το ποσοστό των επισκεπτών που πραγματοποίησαν την ενέργεια που είχατε βάλει ως στόχο και μπορεί να είναι η αγορά ενός προϊόντος, η εγγραφή στο newsletter, η εγγραφή μέλους κλπ…

Πχ Αν έχετε μια ιστοσελίδα που πουλάει παπούτσια και σε μια ημέρα σας επισκεφτούν 100 άτομα αλλά μόνο 1 άτομο πραγματοποιήσει αγορά τότε το conversion rate είναι 1%.

Πως θα τα βρείτε : Conversions (Μεταροπές) > Goals (Στόχοι) > Overview (Επισκόπηση)

2.Traffic Sources ( Πήγες επισκεψιμότητας )

Traffic sources είναι οι πηγές μέσα από τις οποίες οι χρήστες βρήκαν και επισκέφτηκαν την ιστοσελίδα σας. Πηγές επισκεψιμότητας μπορεί να είναι :

  • οργανική επισκεψιμότητα (μέσα από λέξεις κλειδιά στις μηχανές αναζήτησης πχ google, bing, yahoo,κλπ…)
  • άμεση επισκεψιμότητα (πληκτρολόγηση της διεύθυνσης URL απευθείας στο browser)
  • ιστοσελίδες παραπομπής (από ποιές ιστοσελίδες ήρθαν οι επισκέπτες)
  • social (μέσα από κοινωνικά δίκτυα όπως facebook, twitter, google+, κλπ…)
  • πληρωμένη διαφήμιση (google adwords, google display network, banners)
  • μέσω newsletter

Πως θα τα βρείτε : Acquisition (Απόκτηση) > Overview (Επισκόπηση)

3.Bounce rate ( Ποσοστό εγκαταλειψης )

To ποσοστό εγκαταλειψης μιας ιστοσελίδας είναι το ποσοστό των χρηστών που επισκέφτηκαν μόνο μια σελίδα μέσα στην ιστοσελίδα σας, δεν έκαναν καμία ενέργεια και μετά έφυγαν.Τα επιθυμητά ποσοστά εγκατάλειψης διαφοροποιούνται ανάλογα με το είδος της επιχείρησης και το ίδιο ποσοστό εγκατάλειψης μπορεί να ερμηνευτεί διαφορετικά. Πχ: ένα υψηλό bounce rate σε μια ιστοσελίδα με landing page ένα άρθρο που ο στόχος είναι απλά να διαβαστεί το άρθρο σίγουρα θα ερμηνευτεί καλύτερα από μια ιστοσελίδα που ο στόχος είναι μια αγορά πού γίνεται με περισσότερες ενέργειες.

Ο κανόνας όμως παραμένει για όλους ο ίδιος : Όσο πιο χαμηλό το ποσοστό τόσο το καλύτερο!Χρησιμοποιήστε αυτό το στατιστικό ώστε να εντοπίσετε πιθανά προβλήματα και να τα βελτιώσετε.

Πως θα τα βρείτε : Acquisition (Απόκτηση) > Channels (Κανάλια) > Επιλογή Καναλιού

4.Δημογραφικά στοιχεία ( Demographics )

Τα δημογραφικά στοιχεία των χρηστών μας δίνουν λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τον τόπο επισκεψιμότητας (πόλη  ή  χώρα), ηλικία, φύλο, κλπ.

Όλα τα παραπάνω δημογραφικά στοιχεία είναι πολύτιμες πληροφορίες ώστε να γνωρίζουμε το κοινό μας και να διαμορφώνουμε κατάλληλα τις διαφημιστικές μας ενέργειες. Πχ : αν παρατηρήσετε υψηλά ποσοστά επισκεψιμότητας από μια συγκεκριμένη πόλη τότε μάλλον πρέπει να δώσετε περισσότερη προσοχή στη συγκεκριμένη πόλη.

Πως θα τα βρείτε : Audience (Κοινό) > Demographics (Δημογραφικά Στοιχεία)

5.Mobile Overview ( Κινητά )

Η επισκόπηση για κινητά μας δείχνει πόσοι χρήστες από κάθε είδος συσκευής (desktop, mobile, tablet)  επισκέφτηκαν την ιστοσελίδα σας.

Σκεφτείτε να έχετε μια ιστοσελίδα η οποία δεν είναι mobile friendly και το 60 % των χρηστών να επισκέπτετε την ιστοσελίδα σας από το κινητό τους. Οι ενέργειες που έχετε κάνει για να τους φέρετε δεν ευδοκίμησαν γιατί πολύ απλά δεν μπορούν να περιηγηθούν μέσα στην ιστοσελίδα σας για τεχνικούς λόγους με αποτέλεσμα να την εγκαταλείψουν.

Πως θα τα βρείτε : Audience (Κοινό) > Mobile (Κινητά)

Όλες οι παραπάνω μετρήσεις μας βοηθούν ώστε να καταλάβουμε την ανταπόκριση που έχει η ιστοσελίδα μας και να τις αξιοποίησουμε κατάλληλα ώστε να βελτιώσουμε το περιεχόμενο της, την εμπειρία των επισκεπτων και τη μετατροπή τους από απλούς επισκέπτες σε πελάτες!

Το άρθρο θα συνεχιστεί με τις 5 επόμενες απαραίτητες μετρήσεις!